Brev:
Mad/flaske nu og videre frem
8. januar 2014
Alder:
7 mdr.
Mad/flaske nu og videre frem
Hej Helen
Vores søn, som nærmer sig 7,5 mdr er nu begyndt at sove igennem om natten. Dvs at han får en flaske kl ca 18.45 og i seng kl 19 (for der er han rigtig træt). Så får han først mad igen næste morgen kl 7.30 (havregrød, lavet på mme). Jeg skal som regel ind og give sut et par gange i løbet af natten, men han vil først op igen ml kl 6-7. Dejligt, syntes jeg.
Resten af dagen ser således ud:
Flaske inden han skal sove (træt ca 2 timer efter han vågner), så ca 8.30/9.00. Spiser 200 ml
Formiddagslur ca 2 timer
Frokost kl ca 12, mos og lidt kød. Vil herefter ikke have flaske
Sove kl ca 13, men må vækkes kl 14, da jeg skal hente søster i bil
Flaske kl 15, 200 ml. Samt frugtmos og frugt
Sove 16-17
Aftensmad, mos og lidt kød (samt smager det han kan af vores) kl 17.30/17.45
Flaske inden han puttes, får her ca 230 ml
Han ender altså kun på 3 flasker dagligt (da han ikke får til middag eller om natten), men er det ikke okay, så længe mængden er okay?? Han får ca 600 ml rent mælk og ca 700 ml incl havregrøden?
Hvornår skal man gå ned af flaskeindtag og erstatte det med mellemmåltider? (Har slet ikke travlt med at gøre det, men vil gerne vide hvornår man gør hvad)
Hvor længe skal han have mme? Kan huske at ved vores datter var aftenflasken den vi stoppede med sidst og vi fik at vide at vi skulle gøre det når hun var et år.
Hvad siger man er et normalt mængde måltid?
Når han får havregrød, spiser han ca 1 dl. Når han får mos spiser han ca 125/150 g (målt på det hipp glas han får engang imellem), han tømmer tit hans skål, uden jeg giver ham mere, men til slut virker han nu heller ikke specielt interesseret men bliver ved at åbne munden hvis der kommer noget
Masser af madspørgsmål :)
Med venlig hilsen
Mor til en dejlig tyksak på 10,7 kg og 75 cm