Mad/flaske nu og videre frem

8. januar 2014

Alder:
7 mdr.

Mad/flaske nu og videre frem

Hej Helen

Vores søn, som nærmer sig 7,5 mdr er nu begyndt at sove igennem om natten. Dvs at han får en flaske kl ca 18.45 og i seng kl 19 (for der er han rigtig træt). Så får han først mad igen næste morgen kl 7.30 (havregrød, lavet på mme). Jeg skal som regel ind og give sut et par gange i løbet af natten, men han vil først op igen ml kl 6-7. Dejligt, syntes jeg.

Resten af dagen ser således ud:
Flaske inden han skal sove (træt ca 2 timer efter han vågner), så ca 8.30/9.00. Spiser 200 ml
Formiddagslur ca 2 timer
Frokost kl ca 12, mos og lidt kød. Vil herefter ikke have flaske
Sove kl ca 13, men må vækkes kl 14, da jeg skal hente søster i bil
Flaske kl 15, 200 ml. Samt frugtmos og frugt
Sove 16-17
Aftensmad, mos og lidt kød (samt smager det han kan af vores) kl 17.30/17.45
Flaske inden han puttes, får her ca 230 ml

Han ender altså kun på 3 flasker dagligt (da han ikke ...

Annonce

... får til middag eller om natten), men er det ikke okay, så længe mængden er okay?? Han får ca 600 ml rent mælk og ca 700 ml incl havregrøden?

Hvornår skal man gå ned af flaskeindtag og erstatte det med mellemmåltider? (Har slet ikke travlt med at gøre det, men vil gerne vide hvornår man gør hvad)

Hvor længe skal han have mme? Kan huske at ved vores datter var aftenflasken den vi stoppede med sidst og vi fik at vide at vi skulle gøre det når hun var et år.

Hvad siger man er et normalt mængde måltid?
Når han får havregrød, spiser han ca 1 dl. Når han får mos spiser han ca 125/150 g (målt på det hipp glas han får engang imellem), han tømmer tit hans skål, uden jeg giver ham mere, men til slut virker han nu heller ikke specielt interesseret men bliver ved at åbne munden hvis der kommer noget

Masser af madspørgsmål :)

Med venlig hilsen
Mor til en dejlig tyksak på 10,7 kg og 75 cm

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Epiduralblokade ved fødsel

En epiduralblokade bruges til fødende kvinder, når man ønsker at smertelindre dem fuldstændig under f.eks. udvidelsesfasen, hvorefter man så kan trappe bedøvelsen ned, og den fødende kan presse sit barn ud. Det kaldes også en rygmarvsbedøvelse.

Man har på danske fødesteder idag mulighed for at få en "walking epidual", hvor den fødende har mulighed for at bevæge sig lidt mere. Den tager toppen af smerterne, men er ikke så kraftigt bedøvende, som en egentlig epiduralblokade er.

Læs mere i Babylex

Overtøj til børn

Vindtæt og vandtæt overtøj, som flyverdragt, jakke og overtræksbukser er ideelt, når børn skal lege ude og det er køligt.

Luffer eller vanter sættes fast i ærmet med trykknap eller specielle spænder, som man køber netop til formålet. Snore, halstørklæder og bælter er for farligt. De kan medføre at barnet hænger fast, når det klatrer rundt og bevæger sig i leg, og det kan i værste tilfælde medføre, at barnet hænger fast og bliver kvalt. I stedet for halstørklæde kan man købe en...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Alleførst: Tusind tak for dit sidste svar - det er virkelig guld værd med professionelt svar og en "second opinion" :)

Med venlig hilsen
Natasha, mor til pige 4 måneder